Sieť infocentier Región Šariš

 Základné pravidlá pre prevádzku

Technicko-legislatívne požiadavky:

• Sieť infocentier prevádzkuje Klaster cestovného ruchu Šariš /ďalej len klaster/ na základe  Zmluvy o prevádzkovaní infocentra medzi klastrom a prevádzkovateľmi jednotlivých infocentier
• Prevádzkovateľom infocentra môže byť fyzická alebo právnická osoba, ktorá podniká v oblasti cestovného ruchu alebo v súvisiacej oblasti /maloobchod, čerpacia stanica PHM, kaviareň, pizzeria atď./
• Prevádzkovateľ disponuje vlastným alebo prenajatým priestorom, v ktorom poskytuje služby verejnosti na základe potrebných a platných oprávnení /maloobchodná činnosť a ďalšie služby/
• Prevádzkovateľ vyčlení vo vnútornom priestore svojej prevádzky plochu najmenej 2 m² pre potrebu infocentra
• Súčasťou infocentra je sedenie so stolíkom pre najmenej 2 osoby a stojan na informačno-prezentačný /nepredajný/ a predajný sortiment
• Na vonkajšom vstupe do infocentra je na viditeľnom mieste umiestnená tabuľa Infocentrum s logom Región Šariš a telefonickým kontaktom na zodpovednú alebo poverenú osobu, pričom tabuľa je jednotná pre všetky infocentrá v sieti, ktorú prevádzkuje klaster
• Infocentrum má prístup na internet s možnosťou bezplatného pripojenia  cez Wi-Fi
• Infocentrum  poskytuje cykloturistom bezplatné odkladanie bicyklov a batožiny, základné náradie na jednoduché opravy bicykla a lekárničku

Informačné služby:

• Infocentrum sa pri poskytovaní informácií opiera predovšetkým o elektronického turistického sprievodcu /ETS/ Regiónom Šariš, ktorý prevádzkuje klaster, pričom základná verzia ETS vzniká v spolupráci s obecnými úradmi v jednotlivých obciach územia tak, aby boli v ETS zverejnené všetky turisticky zaujimavé miesta a aktivity obce, pričom podnikateľské subjekty sú zverejňované na základe osobitnej zmluvy, teda mimo rámec dohodnutý s obcou
• Infocentrum poskytuje predovšetkým lokálne informácie, ktoré majú praktický význam pre návštevníka pohybujúceho sa v danej lokalite, osoby zabezpečujúce služby infocentra nemusia ovládať komplexné informácie o regióne obsiahnuté v ETS, musia sa však vedieť dostať k týmto informáciám na webstránke
• Infocentrum spolupracuje s klastrom pri aktualizácii ETS – upozorňuje na nepresnosti, zmeny alebo nové turistické ciele v lokalite, kde pôsobí
• Informačno-prezentačné materiály /nepredajné/ dodáva do infocentra klaster, obec a ďalšie zainteresované subjekty, pričom prevádzkovateľ je povinný ich vystaviť, okrem prípadov, kedy by tieto materiály poškodzovali dobré meno alebo záujmy Regiónu Šariš, klastra, obce alebo iných dotknutých subjektov, o takomto prípade je prevádzkovateľ povinný bezodkladne informovať klaster, obec a dotknuté subjekty
• Infocentrum spolupracuje s klastrom pri uvádzaní nových produktov cestovného ruchu na trh na základe dohodnutej stratégie
• Infocentrum spolupracuje s klastrom pri vyhodnocovaní podnetov klientov a pri zlepšovaní poskytovaných služieb a produktov
• Klaster propaguje infocentrum v ETS /lokalizácia infocentra, poskytované služby, kontakt/

Obchodná činnosť:

• Sieť infocentier funguje nielen ako sieť kontaktných bodov, kde turista získava lokálne informácie, ale aj ako sieť maloobchodných predajní, kde je možné zakúpiť publikácie, suveníry alebo miestne produkty
• Produkty na predaj pre infocentrum zabezpečuje klaster, prevádzkovateľ, obec alebo iný partner na základe osobitnej zmluvy
• Klaster môže zastupovať sieť infocentier pri vyjednávaní o nákupoch v prípadoch, keď je takto možné získať výhodné množstevné zľavy
• Výber sortimentu a maloobchodné ceny určuje prevádzkovateľ na základe vlastnej úvahy, okrem prípadov, kedy je zmluvne dohodnuté inak
• Klaster aktívne vyhľadáva miestnych producentov a pomáha im umiestňovať ich produkty do siete infocentier alebo na ďalšie trhy
• Klaster /v ETS/ aj infocentrum zverejňujú informácie o miestnych producentoch s cieľom nasmerovať turistov v rámci turistických trás k ich prevádzkam /predaj z dvora/